Alpenverein Austria IN FB YT
  • >
Zapisz się do Alpenverein

Pytania i odpowiedzi


    Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące ubezpieczenia AV Weltweit Service, ekskluzywnej ochrony ubezpieczeniowej tylko dla członków stowarzyszenia górskiego Alpenverein.

  • Jak jestem ubezpieczony za granicą jako członek stowarzyszenia Alpenverein?

  • Jak jestem ubezpieczony w kraju stałego zamieszkania jako członek stowarzyszenia Alpenverein?

  • Znajduje się w szpitalu poza granicami kraju stałego zamieszkania. Co powinienem zrobić? Kiedy zostanę przetransportowany do kraju stałego zamieszkania?

  • Ważne przypadki specjalne: badanie jaskiń i podróże do obszarów objętych wojną
    Badanie jaskiń

    W każdym razie ubezpieczeniem jest objęte zwiedzanie jaskiń, które są „prowadzone” przez przedsiębiorstwa, stowarzyszenie, gminę, organizatora itd. Są to jaskinie wyposażone w ścieżki lub schody lub poręcze, które muszą być poddawane regularnej konserwacji. Ponadto ubezpieczenie obejmuje oczywiście zwiedzanie jaskiń wraz z przewodnikiem lub kapitanem i za które jest pobierana opłata za wstęp. Ochrona ubezpieczeniowa nie obowiązuje, jeżeli zwiedzanie jaskiń ma charakter „eksploracyjny” (czyli jaskinia nie będzie zwiedzana, lecz badana), a jaskinia nie została jeszcze udostępniona. Ponadto, zgodnie z zakresem ubezpieczenia (ubezpieczenie obejmuje wyłącznie wypadki w czasie wolnym), ochrona ubezpieczeniowa nie obowiązuje, jeśli zwiedzanie jaskini lub wizyta w jaskini odbywa się w ramach działalności zawodowej.

    Podróże do obszarów objętych wojną

    Zgodnie z warunkami ochrona ubezpieczeniowa oferowana przez Alpenverein (ÖAV) nie obejmuje wypadków i chorób powiązanych pośrednio lub bezpośrednio z wydarzeniem wojennym. Oznacza to, że członek Alpenverein, który dostanie się w akcję działań wojennych i zostanie poszkodowany, nie jest objęty ochroną ubezpieczeniową. Wszystkie inne nagłe przypadki, wypadki lub choroby na terenach objętych wojną podlegają ubezpieczeniu zgodnie z broszurą AWS – prosimy jednak uwzględnić, że ze względu na niebezpieczną sytuację opieka medyczna lub transport powrotny mogą być niezapewnione. Personel medyczny 24/7 Assistance – Infolinia/ Asysta 24h składa się z sanitariuszy i lekarzy, którzy muszą mieć zawsze zapewnione bezpieczeństwo. Jeśli bezpieczeństwo personelu medycznego oraz samolotu ratunkowego nie jest zapewnione, 24/7 Assistance – Infolinia/ Asysta 24h nie może wykonać transportu powrotnego

    Wywołanie fałszywego alarmu

    Wywołanie fałszywego alarmu (brak okoliczności wskazujących na wypadek, potrzebę ratunku) przez członka Alpenverein i powstałe z tego tytułu koszty w ramach akcji ratunkowej są ubezpieczone do kwoty maksymalnej 250, - EUR. Każdy przypadek jest analizowany indywidualnie przez ubezpieczyciela.

    Tłumaczenie poglądowe w celach informacyjnych.
    Tylko oryginalna niemiecka wersja jest wiążąca!

  • Definicja określeń: koszty poszukiwania i ratownictwa / koszty transportu / koszty przewozu / ekspedycja

  • Pytania dotyczące koronowirusa COVID-19


Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z agencją ubezpieczeniową KNOX:

KNOX Versicherungsmanagement GmbH
Resselstraße 33
A-6020 Innsbruck

Tel. +43 512 238300-30
Fax +43 512 238300-15
E-mail: lena@sichermitknox.com

Godziny otwarcia:
pon. do czw. 08:00 do 16:30
pt. 08:00 do 12:30