Koszty niezbędnego ze względów medycznych leczenia stacjonarnego są rozliczane bezpośrednio do wysokości sumy ubezpieczenia wyłącznie wówczas, gdy w szpitalu przedstawiona zostanie elektroniczna karta ubezpieczeniowa (e-card) /EKUZ, a likwidacja szkody odbywa się za pośrednictwem 24/7 Assistance – Infolinia/ Asysta 24h.
W pozostałych przypadkach maksymalna kwota zwrotu wynosi 750, - EUR
24/7 Assistance – Infolinia/ Asysta 24h , Tel.
+43/1/253 3798, Fax +43/1/313 89 1304, E-mail:
aws@alpenverein.at
Informacje na temat Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) dostępne są na stronie:
https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/
Warunkiem transportu ubezpieczonego do kraju oprócz braku przeciwskazań do przewozu jest
- zagrożenie życia lub
- brak możliwości zapewnienia na miejscu opieki medycznej odpowiadającej standardom w miejscu zamieszkania lub
- konieczność hospitalizacji stacjonarnej dłuższej niż 5 dni
Przewóz musi zostać zrealizowany przez jedną z organizacji wymienionych na karcie członkowskiej Alpenverein, w
przeciwnym razie zwrot kosztów następuje maksymalnie do wysokości 750, - EUR
24/7 Assistance – Infolinia/ Asysta 24h , Tel.
+43/1/253 3798, Fax +43/1/313 89 1304, E-mail:
aws@alpenverein.at
Organizacja transportu powrotnego jest czasochłonnym oraz logistycznie skomplikowanym procesem, w który zaangażowane jest wiele osób dlatego jego realizacja zajmuje kilka dni.
Tłumaczenie poglądowe w celach informacyjnych.
Tylko oryginalna niemiecka wersja jest wiążąca!