Członek Alpenverein powinien spróbować najpierw rozliczyć koszty poprzez Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Jeśli nie jest to możliwe (osoba nie posiada karty EKUZ, leczenie odbywa się poza Europą itd.), członek otrzyma rachunek potwierdzający leczenie i w większości przypadków będzie musiał opłacić je na miejscu. Również w tym przypadku ważne jest, aby rachunek był wystawiony
na daną (poszkodowaną) osobę, a
nie na ÖAV lub inne stowarzyszenia.
Oryginalne rachunki proszę w pierwszej kolejności przedłożyć w swoim zakładzie ubezpieczeń społecznych. Po otrzymaniu rekompensaty prosimy o przekazanie potwierdzenia otrzymanej wpłaty wraz z kopią rachunku. Jeśli nastąpiła odmowa, ubezpieczalnia potrzebuje
zarówno pismo odmowy jak i oryginalny rachunek. Prosimy o wysłanie tych dokumentów pocztą do agencji ubezpieczeniowej KNOX. Zwrot kosztów może nastąpić
tylko po przedłożeniu pisma dotyczącego świadczenia (również odmowy) sporządzonego przez Państwa zakład ubezpieczeń społecznych.
Tłumaczenie poglądowe w celach informacyjnych.
Tylko oryginalna niemiecka wersja jest wiążąca!