W razie konieczności leczenia za granicą, należy w pierwszej kolejności rozliczać koszty przez Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Jeśli nie jest to możliwe, osoba poszkodowana nie posiada karty EKUZ, leczenie odbywa się poza Europą itp., członek Alpenverein otrzyma rachunek potwierdzający leczenie i w większości przypadków będzie musiał opłacić go na miejscu. Również w tym przypadku ważne jest, aby rachunek był wystawiony
na daną (poszkodowaną) osobę, a
nie na ÖAV/Alpenverein lub inne podmioty.
Oryginalne rachunki należy w pierwszej kolejności przedłożyć w lokalnym Oddziale Wojewódzkim NFZ:
- po otrzymaniu rekompensaty prosimy o przekazanie potwierdzenia otrzymanej wpłaty wraz z kopią rachunku.
- w przypadku odmowy wypłaty rekompensaty, prosimy o przedłożenie pisma odmownego z NFZ. Zwrot kosztów leczenia może nastąpić wyłącznie po przedłożeniu korespondencji z NFZ.
- prosimy o informację, które z przesłanych faktur zostały już przez Państwa opłacone oraz które pozostały jeszcze do opłacenia: agencja ubezpieczeniowa KNOX: av-service@knox.co.at